Analys av hemsida

Har du en hemsida med bara ett par sidor? Eller en hemsida med upp t om ca 30 sidor? WordPresskontoret jobbar med småföretagare och med framförallt mindre webbplatser, så det är perfekt! Här kan du få din hemsida analyserad med ett pris som är anpassat efter storleken på din hemsida. Pris från endast 880 kr exkl moms.

Varför ska man göra en hemsidesanalys?

Är din hemsida tillverkad för ett par år sedan?
Funderar du på att tillverka en helt ny hemsida istället för den du har nu?
Frågor som du kanske undrat över (eller fått feedback från dina kunder) är om hemsidan är lätt att surfa runt på och tydlig för nya besökare och kunder. Förstår de vart de hamnat när de surfar in på en av era undersidor från Google? Kan hemsidan enkelt läsas på en mobiltelefon? Underlättar innehållet för kunderna att köpa från ditt företag?

Genererar hemsidan affärer idag? Skulle det kunna bli bättre?

Det är lätt att bli ”hemmablind” och kan vara svårt att veta vad som kan förändras och hur man förbättrar sin hemsida. En analys av hemsidan hjälper till att visa på konkreta förbättringsåtgärder.

När ska man göra en hemsidesanalys?

Om du planerar att skaffa en ny hemsida eller göra större förändringar.
En hemsidesanalys är ett prisvärt och snabbt sätt att försäkra sig om att den nya hemsidan blir bra och genomtänkt.  Den nya hemsidan kan tillverkas på kortare tid eftersom förnyelseprocessen förkortas.

När du undrar om det finns saker du själv kan göra för att förbättra hemsidan.
Ofta finns det förbättringar som du kan göra själv och som inte innebär någon kostnad. Det kan bland annat innebära ändringar av rubriker, texter, länkar och bilder.

När du vill få fler besökare till hemsidan.
Synligheten på söksidor hos Google (den mest populära sökmotorn) kontrolleras och du får tips på förbättringar.

– När du vill generera fler affärer genom hemsidan.
En bra hemsida är en säljare och en assistent som jobbar åt ditt företag 24 timmar om dygnet. I hemsidesanalysen får du tips på vad du kan göra för att få fler affärer från hemsidan.

Hemsidesanalysen innehåller:

Design
– Vilket första intryck hemsidan ger

Användarvänlighet

– Hur logisk strukturen på hemsidan är
– Hur enkelt det är för besökaren att hitta rätt information
– Hur lättläst hemsidan är på mobiltelefoner
– Hur besökarna uppfattar rubriker och innehåll

Budskap
– Hur väl produkter och tjänster presenteras
– Hur verksamhetens affärsidé, mål och visioner speglas på hemsidan
– Hur enkel eller komplicerad processen kring försäljning på hemsidan är

Synlighet
– Hur hemsidan placerar sig på Google
– Vilka övriga kanaler som er hemsida är synlig på (katalogtjänster etc)

Förutom tips om förbättringar för ovanstående innehåller hemsidesanalysen även:
– Hur trafiken (antalet nya besökare) kan ökas till din hemsida
– Hur du kan göra fler affärer ( öka försäljningen) med hjälp av hemsidan

WordPresskontoret erbjuder hemsidesanalyser ur ett användarperspektiv baserat på verksamheter och målet med hemsidorna. När analysen är klar får du en tydlig åtgärdsplan med konkreta förslag till förändringar. Vi skulle bli glada om vi får hjälpa dig med det du inte kan göra själv på din hemsida, men självklart kan du använda åtgärdsplanen och få hjälp hos en annan leverantör.

Beställ en Hemsidesanalys här (klicka).